وبسایت شخصی مصطفی مرادی کردی

عمومی - گرافیک - فناوری اطلاعات

هدایت به بالای صفحه

کسب درآمد
فناوری اطلاعات و ارتباطات - سیاسی - اجتماعی - فرهنگی - هنری - عمومی - جالب و خواندنی - ورزشی - افتخارات - تسلیت - بازار - آموزشی

ایمیل : moradikordi@gmail.com
همراه : 09115766189
******************************
آخرین نظرات
  • ۲۰ ارديبهشت ۰۱، ۰۰:۲۱ - شارژ کارتریج در محل ارزان و فروری "سارژ کارتریج در محل ارزان " شارژ کارتریج در محل "
    Have you ever considered writing ...

تقویم شمسی

تقویم

وضعیت آب و هوا

کسب درآمد
۳۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۵:۰۰

حمله وسیع سایبری با نوع باج افزار

سرهنگ حسین رمضانی؛

پلیس فتا هشدار داد؛ حمله وسیع سایبری با نوع باج افزار

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا از حمله وسیع سایبری با نوع« باج افزار» خبر داد و گفت: همه مسئولان آی تی سازمان ها در کشورمان امروز سیستم عامل های خود را بروز رسانی کنند تا امنیت دستگاههای خود را در برابر این حمله سایبری بالا ببرند.

سرهنگ حسین رمضانی: این باج افزار کشورهای مختلف دنیا را مورد هدف قرار داده است به گونه ای که نخست وزیر انگلیس هم این حملات را به مراکز درمانی کشورش تائید کرد.

 

وی گفت: این حمله سایبری اهداف بین المللی دارد و صرفا برای کشور خاصی نیست .


سرهنگ رمضانی افزود: بیش از 70 کشور دنیا و مراکز درمانی، حمل و نقل و خدمت رسان مورد این حمله سایبری قرار گرفتند.


معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ادامه داد: این باج افزار از طریق یک گروه هکری که با یکی از سازمان های جاسوسی در ارتباط بودند منتشر شده ، این گروه هکری بعد از قطع ارتباط برای انتقام جویی ، نقاط ضعف آن سازمان جاسوسی را بصورت اکسپلویت در سراسر دنیا منتشر کردند

 

وی گفت: این اکسپلویت ها در یک سایت مورد استفاده مجرمین نیز منتشر شد که مجرمان با استفاده از باج افزار وانا کریپتور (wanna cryptor) اطلاعات را برای سوء استفاده در سراسر دنیا منتشر کردند.

 

سرهنگ رمضانی با بیان اینکه هدف اصلی این حمله هکری مراکز درمانی ، حمل و نقل و سازمان های ارائه خدمات هستند گفت: مجرم یا مجرمان در قبال قفل شدن اطلاعات، پول های اینترنتی در زمان مشخص از قربانیان دریافت می کنند و در صورت دریافت نکردن تهدید به از بین بردن اطلاعات می کنند.

 

دانلود ویدئو


وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از سیستم ها در مراکز کشورمان نیز مورد حمله این باج افزار قرار گرفته اند گفت: از یک وب سایت آنلاینی که میزان حمله این باج افزار را در هر کشوری نشان می دهد مشاهده کردیم، بخشی از سیستم های مربوط به سازمان ها در کشور ما نیز متاسفانه مورد حمله قرار گرفتند.

 

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا هشدار داد: تمام مسئولان آی تی سازمان ها امروز و در اولین فرصت سیستم عامل های خود را بروز رسانی کرده تا امنیت دستگاههای خود را در برابر این حمله سایبری بالا ببرند.

 

وی تصریح کرد: این باج افزار تمام اطلاعات با پسوندهای خاص را که تعریف کرده می تواند در سیستم مورد هدف قفل نماید و نگذارد کاربر و کاربران در آن دست پیدا کنند همچنان که در کشور انگلستان با حمله به سیستم یک بیمارستان تمام اطلاعات بیماران را قفل کرد.


سرهنگ رمضانی گفت: پلیس فتا هشدارهای رسانه ای و فوری خود را به تمام سازمان ها ابلاغ کرده و بصورت مکتوب و بسیار فنی درباره برخورد با این باج افزار با شرکت ارتباطات زیرساخت نیز همکاری می کند.

 

۹۶/۰۲/۳۱
مصطفی مرادی کردی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی