وبسایت شخصی مصطفی مرادی کردی

عمومی - گرافیک - فناوری اطلاعات

هدایت به بالای صفحه

کسب درآمد
فناوری اطلاعات و ارتباطات - سیاسی - اجتماعی - فرهنگی - هنری - عمومی - جالب و خواندنی - ورزشی - افتخارات - تسلیت - بازار - آموزشی

ایمیل : moradikordi@gmail.com
همراه : 09115766189
******************************
آخرین نظرات
  • ۲۰ ارديبهشت ۰۱، ۰۰:۲۱ - شارژ کارتریج در محل ارزان و فروری "سارژ کارتریج در محل ارزان " شارژ کارتریج در محل "
    Have you ever considered writing ...

تقویم شمسی

تقویم

وضعیت آب و هوا

کسب درآمد

راه حل اولیه، ذخیره سازی فایل های ورد 2010 به فرمت ورد 2003 می باشد که البته راه حل جالبی نبوده و موجب از دست رفتن تنظیمات و افکت های (جلوه های بصری) ویژه ورد 2010 می شود.

راه حل دوم:


رفع مشکل چسبیدن کلمات در ورد 2010

متاسفانه ورد 2010 علیرغم آنکه از فرمت (docx) که همان فرمت ذخیره سازی word 2007 می باشد استفاده می کند ، اما پس از ساخت و ذخیره سازی یک سند جدید در word 2010 به زبان فارسی ، اگر فرد دیگری که از آفیس 2007 استفاده می کند آنرا باز کند متوجه می شود که بسیاری از اسپیس ها (فاصله بین کلمات ) از بین رفته و کلمات به شکلی وحشت ناک به یکدیگر چسبیده اند.

 

تا کنون تنها راه حلی که برای رفع این مشکل پیشنهاد شده است ذخیره سازی فایل های ورد 2010 به فرمت ورد 2003 می باشد که البته راه حل جالبی نبوده و موجب از دست رفتن تنظیمات و افکت های (جلوه های بصری) ویژه ورد 2010 می شود.

در این نبشته ترفند و روشی ساده برای رفع مشکل چسبیدن کلمات در ورد 2010 ارائه می گردد.

پنجره برنامه word 2010  را از منوی استارت زیر منوی Microsoft Office باز کنید ، تب فایل را باز کرده و از پنل سمت چپ آن گزینه Options را انتخاب کنید ، پنجره Word Options باز می شود از پنل سمت چپ روی گزینه Advanced کلیک کنید از پنجره باز شده به Title (عنوان) Compatibility Options For رفته و با باز کردن منوی کرکره ای مقابل آن گزینه All New Documents را انتخاب نمایید و سپس از زیر آن با باز کردن منوی کرکره ای ذخیره سازی سند گزینه Microsoft Office Word 2007 را انتخاب نمایید و سپس ok را کلیک کنید تا تنظیمات بر قرار گردد. بهتر است سند فعلی را که یک فایل خالی می باشد در گوشه ای ذخیره نمایید تا تنظیمات حفظ گردد.

اکنون فایل های وردی را که شما در ورد 2010 می سازید مطابق با ورد 2007 ذخیره می شوند و لذا مشکل چسبیدن کلمات در آن بوجود نخواهد آمد. ان شاءالله.....

تصویر راهنما

نکته: بهتر است سند فعلی را که یک فایل خالی می باشد یکبار در گوشه ای ذخیره نمایید تا تنظیمات حفظ گردد. البته بعد از Save کردن میتوانید آن را پاک کنید. 

اکنون فایل های وردی را که شما در ورد 2010 می سازید مطابق با ورد 2007 ذخیره می شوند و لذا مشکل چسبیدن کلمات در آن بوجود نخواهد آمد.

منبع:http://www.iranresearches.ir

راه حل سوم:

شاید تا به حال برای شما نیز پیش آمده باشد که در نرم افزارهای آفیس مثل MS Word و MS PowerPoint فایلی را ایجاد کرده اید و سپس با فونتهای مختلف متن خود را تایپ نموده اید، اما وقتی آن را برای پرینت و یا نمایش ، به کامپیوتر دیگری منتقل میکنید ، شاهد بهم ریختن فونت ها هستید .

 

حتما میدانید که این موضوع به خاطر آن است که شما بر روی کامپیوترتان از فونتی استفاده کرده اید که بر روی سیستم دوم وجود ندارد و همین مساله باعث بهم ریختن فونت میشود! اما راه حل های مختلفی برای این کار وجود دارد. یکی از آنها این است که از فایل خود خروجی PDF بگیریم یا از صفحه متن عکس بگیریم. اما مشکل اینجاست که اگر بخواهیم بر روی کامپیوتر دوم این فایل را ویرایش کنیم چه؟ فونت ها را با خود حمل کنیم و روی کامپیوتر دوم نصب کنیم؟
راه حل درستیست اما این کار کمی وقتگیر است! اما راه بهتری به وسیله Office 2007 امکان پذیر شده است! در این ترفند نحوه حفظ ثبات فونت ها بدون استفاده از راه های پیچیده را به شما معرفی خواهیم کرد ، البته به وسیله Microsoft Word 2007!

برای این کار:

بعد از اینکه متن خود را تایپ کردید و در آن از فونتهای مختلف استفاده نمودید، در سمت چپ و بالای Word یا PowerPoint ، بر روی گوی دایره ای شکل نرم افزار کلیک کنید تا منوی اصلی آن باز شود.
اکنون در قسمت پایینی و سمت راست این منو، روی گزینه Word Options کلیک کنید.

در پنجره ای که باز میشود، از قسمت Save در بخش Preserve fidelity when sharing this document ، تیک گزینه Embed fonts in the file را بزنید.
با انتخاب این گزینه تمام قلم های به کار رفته در متن شما هنگام ذخیره سازی، به فایل چسبیده شده و در هر سیستم دیگری که آن را باز کنید، بدون هیچ مشکلی نمایش داده میشود.

جلوگیری از بهم ریختن فونت در word

برای مشاهده در اندازه بزرگ روی تصویر کلیک کنید

توجه کنید که در این بخش گزینه ای با عنوان Do not common system fonts وجود دارد که بهتر است تیک آن را نیز بزنید. در غیر این صورت، تمام قلم های پیشفرض سیستمی نیز به فایل، میچسبد و در نتیجه حجم فایل نهایی، بسیار زیاد میشود.


منبع:http://forum.p30world.com

۹۵/۰۸/۲۷
مصطفی مرادی کردی

نظرات  (۱)

سلام
من داشتم یه متنی رو ترجمه میکردم.
همه چی خوب بود
تا این که یه دفعه متنی که تو مترجم گوگل کپی میکردم همه کلماتش به هم چسبیدن .
الان هر کار میکنم درست نمیشه.حتی متنی که قبلا درست کپی میشد الان به هم میچسبه!!!!!!!!!من گرامرلی رو سیستمم نصب هست.حتی off هم میکنمش بازم مشکلم حل نمیشه..
please helpppppppppppppppp
خیلی زود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ:
پنجره برنامه word 2010 را از منوی استارت زیر منوی Microsoft Office باز کنید ، تب فایل را باز و از پنل سمت چپ آن گزینه Options را انتخاب کنید ، پنجره Word Options باز می شود از پنل سمت چپ روی گزینه Advanced کلیک کنید از پنجره باز شده به Title (عنوان) Compatibility Options For رفته و با باز کردن منوی کرکره ای مقابل آن گزینه All New Documents را انتخاب نمایید و سپس از زیر آن با باز کردن منوی کرکره ای ذخیره سازی سند گزینه Microsoft Office Word 2007 را انتخاب کنید و سپس ok را کلیک کنید تا تنظیمات اعمال بشه بهتره سند فعلی را که یک فایل خالی هست در گوشه ای ذخیره کنید تا تنظیمات حفظ بشه.
حالا فایل های وردی را که شما در ورد 2010 می سازید مطابق با ورد 2007 ذخیره می شوند و مشکل چسبیدن کلمات در آن بوجود نخواهد آمد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی